JEGYVÁSÁRLÁS

 

 

 






 

Program

Enyedi Ágnes

10:15-11:00
Mi folyjon és mit zárjunk el egy tanári szobában?

Egy tipikus tanári szoba nem mindig segít megtalálni legjobb tanári formánkat, és van olyan iskola, ahol egy ilyen szoba csak névlegesen létezik. Vagy hely, vagy partner, vagy alkalom nincs a töltekezésre.

Gondolkodjunk közösen arról, hogy mire vágyik egy tanár kér óra között vagy a nap végén, hogy tudnánk ennek helyet találni, vagy legalább hogyan tudjuk megszüntetni azt, amire senkinek semmi szüksége sincs?

Kipróbálunk 1-2 olyan ötletet, amihez nem kell sem egy nagy tanári csapat, sem túl sok idő – és mégis sokat hozzá tud adni ahhoz a bizonyos hiányzó, jó érzéshez.

Kiss Edó

11:15-12:00
Égési sérülések – unaloműzők

Látható, érzékelhető tünetek kezelése tapaszokkal és fájdalomcsillapítókkal?
Furcsa helyzetek és azok okai, hibáztatás, felelősséghárítás.
Gyógyír keresése.
Elég-e a vitaminbomba?

EBÉDSZÜNET
Hunyadi Kata

12:45-13:30
Hogyan hügésítsük a tanórát?

Az intézményes oktatás keretei között a hygge érzetének megteremtése komoly kihívást jelent. Mégis, törekedhetünk ebbe az irányba. Előadásomban arra próbálok majd néhány gyakorlati példát hozni, hogyan hügésítsük a tanórát. Azt gondolom, a hygge elsősorban attitűd. Jól-lét, azaz olyan légkör megteremtése, ahol a tanulás-tanítás folyamatának résztvevői egyaránt biztonságban, elismerve, fesztelenül, önazonosan tölthetnek el időt. Ahol arra törekednek, hogy a közös munka gördülékenyen, hatékonyan és jó hangulatban folyjon. Ahol a dolgok kiszámíthatóan történnek, diák és tanár egyaránt befolyással lehetnek rá.
A pedagógusnak számos eszköz áll rendelkezésére az iskolai jóllét megteremtésére az osztályterem kialakításától, az órai tevékenységek megszervezésén keresztül egészen a tudatos nyelvhasználatig.
És hogy miért van erre szükség? Biztonságos, jó hangulatú környezetben jobban működnek a kognitív funkciók, hatékonyabb a képességfeljesztés, motiváltabbak a résztvevők – egyszerűen jobban megy a munka. Ugyanakkor egyfajta prevenció is: elébe mehetünk a bántalmazásoknak, az iskolai lemorzsolódásnak.

Csősz Ildikó

13:45-14:30
Lépj ki érzelmeid csapdájából, avagy az érzelmi rugalmassághoz vezető út

A világ folyamatosan változik és ahhoz, hogy változni tudjunk vele, rugalmasnak, jól alkalmazkodónak kell maradnunk. A ’pozitív gondolkodás’, ’megoldásfókusz’ mindenki számára ismert kifejezések, mégis csak nagyon kevesek képesek arra, hogy negatív gondolataikat kikapcsolják és pozitív üzenetekkel helyettesítsék azokat. Nem szabad elfelejtenünk, hogy negatív érzelmeink is részei emberi természetünknek. Érzelmeink természetes módon változnak, ingadoznak, hullámoznak akár a tenger hullámai. Negatív érzelmeinket elfedni, elrejteni, elfojtani vagy éppen ’pozitívra cserélni’ nem megoldás. A boldogság és a kiegyensúlyozott élet kulcsa az érzelmi állóképességünk, rugalmasságunk és alkalmazkodóképességünk fejlesztése.

SZÜNET
Fegyverneki Gergő

15:00-15:45
Szeretetnyelvek az iskolában

A világ legboldogabb népének számító dánok titkát sokan a hüggében látják, így nem csoda, hogy más országok lakói is egyre tudatosabban próbálják megélni az egymásra odafigyelés, a meghittség, az otthonosság és a minőségi idő pillanatait.

Az előadásban arra keressük a választ, vajon mindezt hogyan lehetne megvalósítani a magyar iskolákban. Mert a tanulást is átlengheti olyan hangulat, amely kibontakoztatja a tanulók természetes kíváncsiságát, kreativitását és együttműködését. Ehhez azonban fontos felismernünk, hogyan használhatjuk ki a Gary Chapman „szeretetnyelveiben” rejlő pedagógiai lehetőségeket.

Ebben szeretnék segíteni az érdeklőknek, hogy az iskola olyan hely legyen, amire később is szívesen emlékeznek vissza a diákok, netán teljes egészében pozitívan befolyásolja az életüket.

Szily Nóra

16:00-16:45
Szenvedéllyel égni isteni – kiégni pokoli

Amikor az ember épp aziránt a tevékenység iránt érez apátiát, amit szenvedéllyel szeretett és végzett… Amikor elvész a Flow, amire mindannyian vágyunk. Mit tehetünk, hogy életünkbe, hivatásunkba visszatérjen a derű? Előadásomban – saját életemből is példát merítve – bemutatom a burnout fázisait, illetve praktikus eszközöket hozok a megelőzésre.