Velünk változó világ

Újragondolt módszertani ötletek nyelvtanároknak

 

previous arrow
next arrow
Slider



Az oktatás színterén és a magánéletünkben is vékony határvonal húzódik a megszokott, biztos és a kiszámíthatatlan, bizonytalan világ között.
Ennek az állapotnak az elfogadása, továbbá a  mentális és szakmai felkészültségünk segít minket a változó folyamatok megértésében és megélésében.

2020 tavasza bebizonyította, hogy a váratlan helyzet és a kényszer következtében mekkora energia, kreativitás, odaadás, akarat és elhivatottság rejlik a pedagógus társadalomban.
Sok mindent megtapasztaltunk és megtanultunk már. A módszertani konferenciánk célja további ötletek, javaslatok, ajánlatok bemutatása, fogódzók felfedezése és alkalmazása.
Mi is változtunk, a környezet is változik, velünk változik a világ.
Innen szép nyerni!

🐦 Early bird jegyek 2020. december 20-ig

👩 👨 Személyes részvétellel: 4 900 Ft + ÁFA
egész napos továbbképzési lehetőség

🎥 Online streamen: 2 500 Ft + ÁFA
továbbképzés kényelmesen, otthonról

🎁 Extra kedvezmény 2020. szeptember 3-ig

Bármely jegy mellé az alábbi AJÁNDÉKOK közül választhatsz:

Vizsgadrukk minitréning nyelvtanároknak vagy Tanulásmódszertani minitréning nyelvtanároknak Tölgyesi Zsuzsával. A minitréningeket online tartjuk szeptember 5-én, kérjük, döntsd el, hogy melyiken szeretnél részt venni. Mindkét minitréning kapaszkodót nyújt és eszközöket ad a nyelvtanároknak ahhoz, hogy hatékonyan tudják támogatni a diákokat az okos tanulás és a nyugodt vizsgázás terén is.


Jegyek 2020. december 21-től:

👩 👨 Személyes részvétellel: 5 900 Ft + ÁFA
egész napos továbbképzési lehetőség

🎥 Online streamen: 2 900 Ft + ÁFA
továbbképzés kényelmesen, otthonról


PROGRAM

Kelemen Ferenc

 

9:00-9:45

A dal (és a feladat) ugyanaz marad

Ki tudja, mikor kell ismét átváltanunk a digitális tanrendre, majd vissza, esetleg vegyíteni a kettőt? Nem csoda, ha sokan azt gondolják, ebben a helyzetben nincs szerepe az egyéni elképzeléseinknek, hiszen mindent a külső körülmények diktálnak. Tanári önállóságunkat azonban nem kell szükségszerűen feladnunk. A foglalkozáson azt szeretném bemutatni, hogy a megfelelően kiválasztott téma – feladat párosítással könnyebben tudunk felkészülni a váratlanul felbukkanó kihívásokra is. Saját gyakorlatomból vett on/offline példákon keresztül igyekszem majd tippeket adni arra, hogyan lehet olyan órákat tervezni, amelyek minimális változtatásokkal bármilyen tanrendben állják a sarat.

Nézd meg Kelemen Ferenc köszöntőjét!

Kiss Edó

9:50-10:25

Tanárság, tanulóság, TANULSÁG

A tavasz jött és ment, szinte észre sem vettük. Talán csak onnan érzékeltük létezését, hogy tavasszal minden újjáéled és felélénkül az élet. Az biztos, hogy tanárként mi is újjászülettünk 🙂, miközben egyszerre voltunk hullámvasúton, körhintán és labirintusban 🙂.
Számtalan kérdés, kétség fogalmazódott meg bennünk a napi szintű elvárások és a helytállás közepette.
Volt egy nyár, a szusszanás ideje, de most ősszel újra a mikor, miként, kiket, hol, hogyan kérdésekre keressük a választ. Hogyan tudjuk élvezni is a hullámvasutat, a körhintát és hogyan jutunk ki a labirintusból?
Mit tanultunk az év első felében? Mire és kikre kell jobban figyelni?
Mik az én válaszaim a fent említett kérdőszavakra? Mik a tippjeim és ötleteim? Nos, erről szól az előadásom.:) Nézzétek meg! Várlak benneteket!

Nézd meg Kiss Edó köszöntőjét!

Káplár-Kodácsy Kinga

10:30-11:00

Mire készüljek, ha nem tudom, mire számítsak? A digitális oktatás lehetőségei és lehetetlenségei

Tanár. A tervező lény, aki adott paraméterek alapján tanulási folyamatokat tervez és kivitelez. De mi történik, ha minden terv és elképzelés bizonytalanná válik? Mit tehetünk tanárként, ha a starttól a célig vezető út egy igazi akadálypálya teli váratlan eseményekkel?
A világjárvány számos olyan körülményt idéz elő, amire nem vagyunk hatással a tanítás tervezésekor, mégis jó néhány olyan módszertani eszköz marad a kezünkben, amivel csökkenthetjük a bizonytalanság érzését a tanulás hatékonyságának megőrzésével.
Az előadás a digitális, hibrid, blended és jelenléti oktatás módszertani átjárhatóságának lehetőségeit és a flexibilitás határait mutatja be hazai és nemzetközi példákon keresztül.

Nézd meg Káplár-Kodácsy Kinga köszöntőjét!

Tölgyesi Zsuzsa

 

11:05-11:35

Mire jó még a nyelvóra?

Mindig is ámulatba ejtett, hogy mekkora lehetőségek rejlenek egy nyelvórában. Természetes számunkra, hogy az óráinkon fejlesztjük a tanulóink nyelvtudását, de nekünk, nyelvtanároknak, ez általában nem elég, mi ennél szeretünk továbbmenni: felnőtteket veszünk rá, hogy újra önfeledten játsszanak, szemléletet formálunk, csapatot építünk, empátiát tanítunk és kreativitást fejlesztünk. Ezen az előadáson olyan órai feladatokat fogok veletek megosztani, amik azon kívül, hogy a tanulók nyelvi fejlődését szolgálják, egyúttal fejlesztik az érzelmi rugalmasságukat, gazdagítják a megküzdési módszertárukat, formálják a hozzáállásukat, és bővítik a stresszkezelési repertoárjukat, mert egy nyelvóra sohasem csak egy nyelvóra.

Nézd meg Tölgyesi Zsuzsa köszöntőjét!

BESZÉLGETÉS az előadókkal

Csősz Ildikó

12:20-13:00

Innováció vagy kis lépések? Lendület vagy lopakodó stratégia?

A szakadékot nem lehet kis lépésekkel átsétálni, a hegymászásnak pedig nem szoktunk nekifutni. Az elmúlt fél év bővelkedett kihívásokban, változásban, de vajon mi kell ahhoz, hogy ebben a folyamatosan változó, bizonytalan környezetben magunk kezében érezzük az irányítást és megtaláljuk önmagunkban a biztonságot? Hogyan transzportálhatjuk át a félelemet izgalommá? Mi kell ahhoz, hogy a változásban ne a veszélyt, hanem a lehetőséget lássuk és éljük meg?

Nézd meg Csősz Ildikó köszöntőjét!

EBÉDSZÜNET

 

 

13:40-14:40

Workshop 1

Tölgyesi Zsuzsa & Tüll Krisztina

 

 

14:50-15:50

Workshop 2

Aklan Anita & Kiss Edó


Kelemen Ferenc köszöntője

Több, mint 30 éve tanítok angol nyelvet, vezetek pedagógustovábbképzéseket, és készítek tananyagokat főleg középiskolás tanulók részére. Jelenleg a Budapesti Eötvös Gimnáziumban dolgozom, és a „Baker Streeten” tartom – egyre gyakrabban online – továbbképzéseimet.


Kiss Edó köszöntője

Szerencsésnek tartom magamat, hiszen az évek során szakmai vezetőként rengeteg kedves, különleges és egyben értékes nyelvtanárral ismerkedhettem meg. Ugyanolyan izgalmas bevezetni az oktatás rejtelmeibe egy lelkes kezdő tanárt, figyelni kísérletezéseit, felfedezéseit és segíteni a tanítási tevékenységét, mint egy tapasztalt tanárral módszertani, szakmai beszélgetéseket folytatni, órákat elemezni és közösen fenntartani a tanári frissességet 🙂.

Hiszek a félelem és gátlások nélküli oktatásban, az örömteli, életteli tanítási és tanulási folyamatban, a kreativitásban, a teljes odafigyelésben, az emberséges és megértő kollegiális viszonyban, az empatikus és elfogadó hozzáállásban.

Bármilyen tananyagot, kiegészítő oktatási anyagot, kurzust, workshopot, előadást, amiket írtam, készítettem, alkottam és tartottam, azok mutatják meg, hogy ki vagyok én. 🙂



Káplár-Kodácsy Kinga köszöntője

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának oktatója, középiskolai tanár, képzett mentor vagyok. Szakterületem: a mentorált tanulástámogatás hagyományos és virtuális keretek között valamint az oktatók szakmai fejlesztése a felsőoktatásban.



Tölgyesi Zsuzsa köszöntője

Szakmai vezetőként és cégvezetőként dolgozom a Converzum – a nyelvi közösségi térnél. A Kádban próbáltad már? Működő memóriatechnikák nyelvtanulóknak című könyv szerzője, a Totális Vokális angol szókártyák kreatív álmodója, és a NoPara Tanulás- és Vizsgadrukktréningek alapítója vagyok. A tanulásmódszertan, vizsgadrukk és reziliencia témakörében a tudományos kutatások eredményeit konkrét praktikus gyakorlatokra fordítom le, és adom tovább. Játékosan, érdekesen és partnerként szeretek tanítani. Szenvedélyesen hiszek abban, hogy lehet úgy tanítani és tanulni, hogy az élményszerű, izgalmas, flowban gazdag kaland legyen.



Csősz Ildikó köszöntője

Nyelvtanárként, trénerként, cégvezetőként  sőt anyaként is fontosnak tartom a rugalmasságot és a pozitív, konstruktív hozzáállást a változáshoz. Munkám szerves részét képezi a stressz, kiégés, félelmek és hiedelmek oldása, kezelése és saját magam és mások érzelmi rugalmasságának fejlesztése. Az elmúlt félévben sokat tanultam a válság menedzsmentről és a rezilienciáról. Ezeket a tanulságokat, tapasztalatokat szeretném veletek megosztani.

Leave a Reply

%d bloggers like this: