Business Communication That Works – E-mails and Calls
Üzleti kommunikáció – e-mailezés, telefonálás
A2 szintű angolnyelvtudás szükséges
Az angol nyelv számos multinacionális cég életében tölt be kulcsfontosságú szerepet. Legyen szó céges levelezésről vagy konferenciahívásokról, közös idegennyelvként a legkülönfélébb anyanyelvű beszélők között teremt kapcsolatot.
Ám éppen tanult jellegéből adódóan használata olykor tökéletlen lehet – ami a kommunikáció mindkét résztvevője számára okozhat szorongással teli pillanatokat. „Vajon megértjük egymás akcentusát?” „Vajon túl nyersen, vagy éppen túl hivatalosan fogalmaztam?” Ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal valószínűleg mindannyian találkoztunk már egy telefonhívás indítása vagy egy e-mail elküldése előtt. Ráadásul a rengeteg tennivaló közepette úgy érezzük, szorít az idő: nincs helye bizonytalankodásnak vagy hibának.
Tréningünk célja, hogy a résztvevőket olyan stratégiákkal és nyelvi megoldásokkal vértezze fel, melyek segítségével jelentős mértékben megkönnyíthetik mind a saját, mind kommunikációs partnerük dolgát.
• Sorra vesszük a lehetséges buktatókat és hibákat, hogy azok tudatosan elkerülhetővé váljanak;
• Összevetjük a telefonos és e-mailes kommunikáció jellemző kihívásait;
• Megvizsgáljuk a formális és informális stílus jellegzetességeit;
• Példákat gyűjtünk az e-mailekben leggyakrabban használt rövidítésekre;
• Kitérünk az akcentus és kiejtés fogalma közötti különbségre, körbejárjuk a könnyebb érthetőség érdekében használható stratégiákat, az elkerülhető hibákat;
• Valamint sorra vesszük, milyen kifejezések segítségével lehet hatékonyan felépíteni egy telefonbeszélgetést – a hívás indításától a befejezés pillanatáig.
• A tárgyalt stratégiák nem csupán az üzleti kommunikáció, hanem a mindennapi társalgás során is segítséget nyújthatnak.
• A tréning angol nyelvű, de a bemutatott kommunikációs technikák bármilyen nyelven alkalmazhatók.
• Az előadáshoz A2-es nyelvtudás is elegendő, ám a hasznos kifejezések között B2, valamint C1 szintű példák is találhatók.
• A tréning olyan résztvevő számára is hasznos lehet, aki munkája során (még) nem használja az angol nyelv írott vagy beszélt formáját, de érdekli a hatékony kommunikáció, esetleg meglévő angol nyelvtudását is felfrissítené, elmélyítené.
Nyelvtanárként üzleti angolt tanítok céges csoportoknak, valamint nyelvvizsgára, érettségire felkészítő, lakossági tanfolyamokat tartok. Emellett tananyagfejlesztéssel és fordítással is foglalkozom.
A számomra talán legkedvesebb szakmai kihívás a nyelvtanulók motiválása. Célom, hogy megmutassam, egy nyelvvizsgán vagy egy sikeres üzleti prezentáción túl milyen izgalmas lehetőségek nyílnak meg mindazok előtt, akik a kezdeti szorongást leküzdve, bátran merik használni az angol nyelvet. A tanulók erősségeire, személyes érdeklődésére építve közösen igyekszünk megtalálni, milyen módszerekkel és tanulási stratégiákkal lehet élvezetesebbé – és ezáltal könnyebbé – tenni a nyelvtanulás folyamatát. Eszköztáramban a játékosság, a humor és a tanulói kreativitás is fontos helyet kap.