Converzum Akadémia & LinguaFestonline módszertani konferencia nyelvtanároknak
Velünk változó világ
Újragondolt módszertani ötletek nyelvtanároknak
Az oktatás színterén és a magánéletünkben is vékony határvonal húzódik a megszokott, biztos és a kiszámíthatatlan, bizonytalan világ között.
Ennek az állapotnak az elfogadása, továbbá a mentális és szakmai felkészültségünk segít minket a változó folyamatok megértésében és megélésében.
2020 tavasza bebizonyította, hogy a váratlan helyzet és a kényszer következtében mekkora energia, kreativitás, odaadás, akarat és elhivatottság rejlik a pedagógus társadalomban.
Sok mindent megtapasztaltunk és megtanultunk már. A módszertani konferenciánk célja további ötletek, javaslatok, ajánlatok bemutatása, fogódzók felfedezése és alkalmazása.
Mi is változtunk, a környezet is változik, velünk változik a világ.
Innen szép nyerni!
Tölts el velünk egy hasznos szakmai napot
a Converzum Akadémia & a LinguaFest online módszertani konferenciáján!
Minden olyan tanárt várunk, aki szereti a kreatív ötleteket és nyitott az új módszerekre.
Az online konferencia időpontja:2021. február 27., szombat
A hatályban lévő előírásoknak megfelelően maximum 60 fő személyes részvételét tudjuk biztosítani.
Természetesen a konferencia az éppen hatályban lévő egészségügyi előírásoknak megfelelően lesz megtartva.
Amennyiben 50 fő feletti rendezvények megtartását nem engedélyezik, abban az esetben a konferencia csak online formában kerül megrendezésre, a workshopokat pedig későbbi időpontban -2020. december 20-ig- fogjuk megtartani.
Early bird jegyek 2020. december 20-ig
Online részvétel: 2 500 Ft + ÁFA
továbbképzés kényelmesen, otthonról
Extra kedvezmény 2020. szeptember 3-ig
Bármely jegy mellé az alábbi AJÁNDÉKOK közül választhatsz:
Vizsgadrukk minitréning nyelvtanároknak vagy Tanulásmódszertani minitréning nyelvtanároknak Tölgyesi Zsuzsával. A minitréningeket online tartjuk szeptember 5-én, kérjük, döntsd el, hogy melyiken szeretnél részt venni. Mindkét minitréning kapaszkodót nyújt és eszközöket ad a nyelvtanároknak ahhoz, hogy hatékonyan tudják támogatni a diákokat az okos tanulás és a nyugodt vizsgázás terén is.
Jegyek 2020. december 21-től:
Online részvételi jegy: 2 900 Ft + ÁFA
továbbképzés kényelmesen, otthonról
Converzum Akadémia & LinguaFest online szakmai konferenciaDátum: 2021. február 27., szombat
Kelemen Ferenc
9:00-9:45
A dal (és a feladat) ugyanaz marad
Ki tudja, mikor kell átváltanunk a digitális tanrendre, majd vissza, esetleg vegyíteni a kettőt? Nem csoda, ha sokan azt gondolják, ebben a helyzetben nincs szerepe az egyéni elképzeléseinknek, hiszen mindent a külső körülmények diktálnak. Tanári önállóságunkat azonban nem kell szükségszerűen feladnunk. A foglalkozáson azt szeretném bemutatni, hogy a megfelelően kiválasztott téma – feladat párosítással könnyebben tudunk felkészülni a váratlanul felbukkanó kihívásokra is. Saját gyakorlatomból vett on/offline példákon keresztül igyekszem majd tippeket adni arra, hogyan lehet olyan órákat tervezni, amelyek minimális változtatásokkal bármilyen tanrendben állják a sarat.
Kiss Edó
9:50-10:20
Tanárság, tanulóság, TANULSÁG
2020 a legek éve volt. Bizonyos értelemben a leghosszabb, mégis a legrövidebb; a legijesztőbb, a legfárasztóbb, a legfeszültebb, a legkérdezősebb. 🙂
Az biztos, hogy tanárként újjászülettünk. A tanulókkal együtt megéltük a hullámvasút, a körhinta és a labirintus veszélyes gyötrelemmel járó érzéseit. 🙂
Számtalan kérdés, kétség fogalmazódott meg bennünk a napi szintű elvárások és a helytállás közepette.
Hogyan tudjuk mégis élvezni a hullámvasút veszélyeit, a körhintát és a labirintus gyötrelemmel járó érzéseit? Mit tanultunk 2020-ban? Mire és kikre kell jobban figyelni?
Mik a tippjeim és ötleteim? Nos, erről szól az előadásom. 🙂
Nézzétek meg! Várlak benneteket!
Dr. Káplár-Kodácsy Kinga
10:30-11:00
Mire készüljek, ha nem tudom, mire számítsak? A digitális oktatás lehetőségei és lehetetlenségei
Tanár. A tervező lény, aki adott paraméterek alapján tanulási folyamatokat tervez és kivitelez. De mi történik, ha minden terv és elképzelés bizonytalanná válik? Mit tehetünk tanárként, ha a starttól a célig vezető út egy igazi akadálypálya teli váratlan eseményekkel?
A világjárvány számos olyan körülményt idéz elő, amire nem vagyunk hatással a tanítás tervezésekor, mégis jó néhány olyan módszertani eszköz marad a kezünkben, amivel csökkenthetjük a bizonytalanság érzését a tanulás hatékonyságának megőrzésével.
Az előadás a digitális, hibrid, blended és jelenléti oktatás módszertani átjárhatóságának lehetőségeit és a flexibilitás határait mutatja be hazai és nemzetközi példákon keresztül.
11:00-11:15
Tudod mit?Most főzz egy kávét! Csinálj egy szendvicset! 🙂
Jó étvágyat! Ha van kedved, beszélgess velünk!
Tölgyesi Zsuzsa
11:15-11:45
Mire jó még a nyelvóra?
Mindig is ámulatba ejtett, hogy mekkora lehetőségek rejlenek egy nyelvórában. Természetes számunkra, hogy az óráinkon fejlesztjük a tanulóink nyelvtudását, de nekünk, nyelvtanároknak, ez általában nem elég, mi ennél szeretünk továbbmenni: felnőtteket veszünk rá, hogy újra önfeledten játsszanak, szemléletet formálunk, csapatot építünk, empátiát tanítunk és kreativitást fejlesztünk. Ezen az előadáson olyan órai feladatokat fogok veletek megosztani, amik azon kívül, hogy a tanulók nyelvi fejlődését szolgálják, egyúttal fejlesztik az érzelmi rugalmasságukat, gazdagítják a megküzdési módszertárukat, formálják a hozzáállásukat, és bővítik a stresszkezelési repertoárjukat, mert egy nyelvóra sohasem csak egy nyelvóra.
Dr. Trippó Sándor
11:50-12:20
Tanulóközpontúság és projektszemlélet. Hogyan alakíthatja át az online oktatás a nyelvórai értékelést?
A digitális tanrend egyik kihívását az jelentette, hogy az értékelés bevált eszközei szinte egytől egyig alkalmatlannak bizonyultak arra, hogy valós képet adjanak a tanulók által megszerzett ismeretekről. Habár a különféle alkalmazások segítségével gyorsan készíthetünk teszteket, s akár a feleltetés és a szituációs gyakorlatok is megvalósíthatók, mégis egyre jobban kirajzolódik, hogy az értékelés hagyományos módszerei aligha ültethetők át az új oktatási helyzetre. A különféle tanári fórumokon is egyre többen teszik fel ezeket a kérdéseket: Mi alapján adjunk jegyet? Hogyan írassunk témazáró dolgozatot? Ellenőrizhető-e, hogy a diákok nem csak kimásolták-e a megoldásokat, vagy egy nagyobb testvér írta-e meg a fogalmazást? S egyáltalán: Valóban tükrözi-e a tanulók tudását az így adott értékelés?
Az előadásomban ahhoz szeretnék ötleteket adni, hogyan segíthet a digitális tanrend újraértelmezni mindazt, amit az értékelésről és az osztályozásról gondolunk.
Csősz Ildikó
12:30-13:15
Innováció vagy kis lépések? Lendület vagy lopakodó stratégia?
A szakadékot nem lehet kis lépésekkel átsétálni, a hegymászásnak pedig nem szoktunk nekifutni. Az elmúlt fél év bővelkedett kihívásokban, változásban, de vajon mi kell ahhoz, hogy ebben a folyamatosan változó, bizonytalan környezetben magunk kezében érezzük az irányítást és megtaláljuk önmagunkban a biztonságot? Hogyan transzportálhatjuk át a félelemet izgalommá? Mi kell ahhoz, hogy a változásban ne a veszélyt, hanem a lehetőséget lássuk és éljük meg?
EBÉDSZÜNET
Tölgyesi Zsuzsa & Tüll Krisztina
13:40-14:40
Workshop 1
Workshop
Aklan Anita & Kiss Edó
14:50-15:50
Workshop 2
Workshop
Kelemen Ferenc köszöntője
Több, mint 30 éve tanítok angol nyelvet, vezetek pedagógustovábbképzéseket, és készítek tananyagokat főleg középiskolás tanulók részére. Jelenleg a Budapesti Eötvös Gimnáziumban dolgozom, és a „Baker Streeten” tartom – egyre gyakrabban online – továbbképzéseimet.
Kiss Edó köszöntője
Szerencsésnek tartom magamat, hiszen az évek során szakmai vezetőként rengeteg kedves, különleges és egyben értékes nyelvtanárral ismerkedhettem meg. Ugyanolyan izgalmas bevezetni az oktatás rejtelmeibe egy lelkes kezdő tanárt, figyelni kísérletezéseit, felfedezéseit és segíteni a tanítási tevékenységét, mint egy tapasztalt tanárral módszertani, szakmai beszélgetéseket folytatni, órákat elemezni és közösen fenntartani a tanári frissességet 🙂.
Hiszek a félelem és gátlások nélküli oktatásban, az örömteli, életteli tanítási és tanulási folyamatban, a kreativitásban, a teljes odafigyelésben, az emberséges és megértő kollegiális viszonyban, az empatikus és elfogadó hozzáállásban.
Bármilyen tananyagot, kiegészítő oktatási anyagot, kurzust, workshopot, előadást, amiket írtam, készítettem, alkottam és tartottam, azok mutatják meg, hogy ki vagyok én. 🙂
Káplár-Kodácsy Kinga köszöntője
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának oktatója, középiskolai tanár, képzett mentor vagyok. Szakterületem: a mentorált tanulástámogatás hagyományos és virtuális keretek között valamint az oktatók szakmai fejlesztése a felsőoktatásban.
Tölgyesi Zsuzsa köszöntője
Szakmai vezetőként és cégvezetőként dolgozom a Converzum – a nyelvi közösségi térnél. A Kádban próbáltad már? Működő memóriatechnikák nyelvtanulóknak című könyv szerzője, a Totális Vokális angol szókártyák kreatív álmodója, és a NoPara Tanulás- és Vizsgadrukktréningek alapítója vagyok. A tanulásmódszertan, vizsgadrukk és reziliencia témakörében a tudományos kutatások eredményeit konkrét praktikus gyakorlatokra fordítom le, és adom tovább. Játékosan, érdekesen és partnerként szeretek tanítani. Szenvedélyesen hiszek abban, hogy lehet úgy tanítani és tanulni, hogy az élményszerű, izgalmas, flowban gazdag kaland legyen.
Dr. Trippó Sándor köszöntője
Jelenleg a Goethe Intézet szakreferenseként dolgozom: nyelvtanulóknak szóló programokat szervezek, továbbképzéseket tartok és tanulóközpontú, innovatív tananyagokat készítek. Többéves oktatási és nyelvi közvetítői tapasztalattal rendelkezem: tíz évig voltam a Debreceni Egyetem tanár- és tolmácsképzésének oktatója; tanítottam általános iskolai csoportokat, céges nyelvórákat, külföldi cserediákokat, németországi egyetemi felkészítő kurzusokat és tartottam módszertani workshopokat hazai és külföldi szakmai fórumokon egyaránt. Különösen a képek és a különféle vizuális médiumok (képregény, mémek, videók) nyelvórai használata iránt érdeklődöm. Szívesen fedezek fel új dolgokat, s ezért igyekszem másokat is kísérletezésre biztatni és az új dolgok iránti nyitottságra ösztönözni.
Csősz Ildikó köszöntője
Nyelvtanárként, trénerként, cégvezetőként sőt anyaként is fontosnak tartom a rugalmasságot és a pozitív, konstruktív hozzáállást a változáshoz. Munkám szerves részét képezi a stressz, kiégés, félelmek és hiedelmek oldása, kezelése és saját magam és mások érzelmi rugalmasságának fejlesztése. Az elmúlt félévben sokat tanultam a válság menedzsmentről és a rezilienciáról. Ezeket a tanulságokat, tapasztalatokat szeretném veletek megosztani.