Rövid tréningek

TRÉNINGKÍNÁLATUNK

mindfulness

Hétköznapjainkban rendszeresen tapasztaljuk, hogy tevékenységeinket automatikusan végezzük, miközben fejben valahol teljesen máshol járunk. Beérünk a munkahelyünkre, és nem is emlékszünk az útra, mert közben azon gondolkodtunk, mit mondott egy kollégánk tegnap, hogy a gyerek vajon eltette-e a tornafelszerelését, vagy hogy hogyan alakul majd a hétvégi program. Természetesen szükség van tervezésre, előrelátásra...

…vagy akár múltbeli dolgok feldolgozására, de legalább néha arra is jó lenne időt szánnunk, hogy a jelenben legyünk éberek és tudatosak.

Ezt a képességet mindenki birtokolja, csak ritkán használja, időnk legnagyobb részét a múltban és a jövőben töltjük. Ráadásul mintha nem is kontrolálnánk, hogy merre kalandoznak el a gondolataink, csak hagyjuk magunkat sodorni általuk, hagyjuk, hogy meghatározzák a hangulatunkat, a reakcióinkat és az általános jóllétünket.

A tudatos jelenlét gyakorlásával bizonyítottan csökken a stressz, kiegyensúlyozottabbak leszünk, megéljük, hogy nem sodornak el az indulataink, képesek leszünk kontrolálni a figyelmünket, megértőbbek leszünk magunkkal és másokkal, több örömet élünk meg, ellenállóbbak leszünk a nehézségekkel szemben, javulnak kapcsolataink.

A mindfulness gyakorlása nem csak a mentális egészségünkre van jótékony hatással, de többek között képes csökkenteni az érrendszeri betegségek valószínűségét, javítja az alvás minőségét, csökkenhet a krónikus fájdalom és a magas vérnyomás is.

Asszertivitás

Az asszertivitás a gondolatok, érzések és vélemények kommunikálása olyan módon, hogy mások számára világosan érthetővé tegye véleményünket, igényeinket, szándékainkat anélkül, hogy a másik véleményét, igényeit vagy szándékát figyelmen kívül hagynánk. Az asszertivitás egy kommunikációs stílus. Ahelyett, hogy passzívan, esetleg agresszívan, ne adj’ Isten passzívagresszívan szólnánk a másikhoz, határozottan képviseljük magunkat.

Az asszertivitás nem könnyű kenyér, sokakat visszatart hogy esetleg megbántanak másokat, vagy éppen védik a róluk már kialakult képet, és inkább feladják saját érdekeiket, csak nehogy csalódást okozzanak. Pedig az asszertivitás nem „bűn”, hanem világos, egyértelmű beszéd.

Aki képes ilyen módon kifejezésre juttatni szükségleteit, kevesebb stresszt él meg, nő az önbizalma, tiszteletet vív ki és őszinte kapcsolatokat alakít ki.

reziliencia

Valami mindig kerül a palacsintába, vagy ahogy az angol mondja: Shit happens.
Az, hogy a nehézségekkel hogyan küzdünk meg, meghatározhatja, hogy milyen minőségű életet élünk. Aki kevésbé reziliens, nehezen talál kiutat, hosszabban él meg reménytelenséget, egy-egy nehézség, vagy trauma után nehezebben jut vissza a nyugalmi pontra. Pedig a lelki rugalmasság tanulható.

Többek között olyan készségek segíthetik elő, mint a reális optimizmus, az érzelmek kifejezésének a képessége, a figyelem tudatos irányítása, a belső erőforrások megerősítése.  A reziliencia erősítésével csökken a káros stressz az életünkben, kreatívabbak, hatékonyabbak és általában elégedettebbek leszünk.

A reziliencia alapja a tudatosság, az érzelmek és gondolatok felismerése és elfogadása. Ha ez megvan, akkor jöhet ezek reális értékelése, és a változás.

Érzelmi Intelligencia (EI)

Érzelmeink felszabadítanak, de gúzsba is köthetnek és determinálhatják cselekedeteinket.  Jobb megértésük segíthet, hogy pozitív erővé formáljuk őket a belső egyensúly, egyéni siker, valamint a másokkal való társas kapcsolatok megteremtésében és közös hasznunkra való fordításában.

Beszélni fogunk arról mi az érzelmi intelligencia definíciója. Néhány példán keresztül látni fogjuk, hogy ennek magasabb, vagy alacsonyabb szintje hogyan segíti elő saját magunkhoz és másokhoz való viszonyunkat.

Betekintünk abba, hogyan alakíthatunk ki jobb társas kapcsolatokat, aminek eredményeképpen házastársunkkal, gyermekünkkel, munkatársunkkal, barátainkkal vagy akár a bolti eladóval, ahol a napi vásárlást intézzük rugalmasabb, gyümölcsözőbb, súrlódásoktól mentes együttműködést tudunk kialakítani és fenntartani.

Számba vesszük milyen készségek és kompetenciák alkotják az érzelmi intelligenciát, amelyeknek a megismerése és fejlesztése hozzájárul érzelmi intelligenciánkhoz. Ötletekkel szolgálunk, hogyan válhatunk ezeken a területeken tudatosabbá és milyen módokon fejleszthetők az egyedi kompetenciák.

Akkor most döntsünk...

Sokan érezzük, hogy kemény feladat jó döntéseket hozni és a döntéshozatal felelősségét viselni. Nem csak a döntések következményei lehetnek riasztóak, de az is, hogy hogyan reagálnak majd az érintettek és mennyi támogatásra vagy éppen ellenállásra számíthatunk.

A személyes vagy szakmai döntések menedzseléséhez olyan készségeket szükséges kialakítani, melyek eszközzé válnak a résztvevők számára, segítik őket mind az egyéni, mind a csoportos döntéshozatali szinten. A technika elsajáítása során a résztvevők közösen felpróbálják Edward de Bono gondolkodó-kalapjait, amelyek segítségével jó hangulatú, kreatív és felelősségteljes döntések születhetnek.

Ügyfélkezelés

Ma már szinte elvárás a cégek esetében az ügyfélbarát-hozzáállás. Elgondolkodtató, hogy kinek, mit jelent ez a fogalom. Mit jelent az ügyfélszolgálati munkatársnak, a vezetőnek és az ügyfélnek?

Az egész munkafolyamat feltérképezése, átvizsgálása segít az ügyfélkezelés tökéletesítésében.

A tréning során felhívjuk a figyelmet néhány nem szokványos  ügyfélkezelési technikára is.

Egy igazán jól prosperáló cégnek is jól jön olyan látásmód, néhány ötlet és tanács, ami befolyásolja és meghatározza az ügyfélkapcsolat minőségét.

KOLLÉGÁBÓL FELETTES

Egy munkahelyi környezetben a munkavállaló számára az egyik legnagyobb megbecsülést az előléptetés jelenti. A rendkívüli boldogságon és felemelő érzésen túl azonban felléphet a kétség, a bizonytalanság érzése is. Egy kiemelt pozíció megszerzése és megtartása mindenképpen sok feladattal, akár nehézséggel, kisebb konfliktussal is járhat.

Ez a tréning abban is segít, hogy megértsük a megváltozott helyzetben együttműködő kollégák közötti viszonyt, konfliktusforrást; és rámutat arra, hogy mennyire fontos az empátia, a cél, a kommunikáció, a felkészültség és a továbbképzés.

Rövid Tréningek


Hogy munkatársai képesek-e folyékonyan kommunikálni nemzetközi szinten is, nem egyszerűen presztízskérdés.

Üzleti kommunikáció: levelezés és telefonálás?
Működő prezentációk?
Megbeszélések, projektmeetingek, konferenciahívások?
Kommunikációs stílusok és stratégiák?
Utazás, konferencialátogatás?
Kötetlen beszélgetés (Small talk) professzionálisan?
Hatékony döntéshozatal?

A Converzum tréningek Önöknek szólnak!

130+

nyelvi mentoraink száma

a NYESZE által ajánlott és minősített nyelviskola

3 954

tanulóink száma tavaly

Üzleti kommunikáció: levelezés és telefonálás

Ha munkatársai sok időt töltenek el az angol nyelven írt e-mailek fogalmazásával, ha szükség van még egy plusz emberre ahhoz, hogy ellenőrizze a leveleket, ha külön izgalom minden idegen nyelvű telefonhívás, és lehetőleg kerülik is a kollégái az ilyen helyzeteket, akkor ezt a tréninget Önöknek fejlesztettük ki!

Készségszinten begyakoroljuk az alábbiakat, hogy magabiztosabban és hatékonyabban tudjanak angolul levelezni, és telefonálni:

  • az e-mailek jellemző szakaszait, az ezekhez, illetve e-mail típusokhoz kapcsolódó formális, informális és szemi-formális nyelvi paneleket,
  • a telefonbeszélgetések jellemző lépéseit, az ezekhez kapcsolódó formális, informális és szemi-formális nyelvi paneleket,
  • a diplomatikus nyelvhasználatot,
  • a nyomásgyakorlás nyelvi eszközeit,
  • a tipikus hibák korrekcióját,
  • kommunikációs stratégiákat, melyek segítik a megértést és a kommunikációs breakdown-ok megelőzését, illetve kezelését.

 

Működő prezentációk

Tudja, mi az egyik legrettegettebb munkahelyi tevékenység? És mi az, amin egy termék vagy szolgáltatás sikere múlhat – és ennek kapcsán akár egy pozíció is? Természetesen vannak velünk született képességek, melyek megkönnyíthetik számunkra, hogy prezentációkat tartsunk. De számos olyan jól körülhatárolható készség és trükk van, melyek tanulhatóak, gyakorolhatóak, és amelyek a releváns nyelvi elemekkel összekapcsolva, nemcsak az előadói magabiztosságot, de a hatékonyságot is nagymértékben fejlesztik. Tréningünkön ezt az alábbiakra fókuszálva érjük el:

  • a prezentáció egyes részei és az ezekhez kapcsolódó funkcionális kifejezések, nyelvi panelek
  • kapcsolat kialakítása a közönséggel
  • vizuális segédeszközök, tények és számok hatékony felhasználása és bemutatása
  • a hang ereje
  • testbeszéd
  • hatásgyakorlás
  • történetmesélés
  • kérdések és válaszok órája
  • mindezek összehangolása a nagyobb hatás érdekében

Megbeszélések, értekezletek, projektmeetingek, konferenciahívások

Amennyiben nemzetközi csapatban dolgoznak, ahol mindennaposak az angolul folytatott megbeszélések, értekezletek, projekt-meetingek, konferencia-hívások, akkor számos, olyan készségre és funkcionális kifejezésre lehet szükségük, melyek gördülékenyebbé, interaktívabbá és hatékonyabbá tehetik a kommunikációt.

Ezen szófordulatok és készségek begyakorlására ad alkalmat ez a tréningünk, mely a következő területekre fókuszál:

  • a meetingek, értekezletek jellemző típusai és az ezekhez kapcsolódó formális, informális és szemi-formális nyelvi panelek
  • kifejezések, szófordulatok és funkcionális nyelvhasználat a megbeszélések különböző szakaszaiban
  • konferenciahívások nyelvi specifikumai

Kommunikációs stílusok és stratégiák

Nem mindegy, hogy mit mondunk, de sokszor meghatározóbb, miként mondjuk. Ha nem ismerjük a saját kommunikációs stílusunkat, a rendelkezésre álló stratégiákat, akkor üzenetünk célt téveszthet. Ez idegen nyelven még nagyobb kihívás lehet.

Tréningünkkel, amely az alábbi pontokat érinti, tudatosabb, hatékonyabb, és magabiztosabb kommunikátorrá válhatnak angol nyelven:

  • kommunikációs stílusok, azok jellemzői és lehetséges hatásai, illetve ezek angol nyelvi megnyilvánulásai
  • kommunikációs stratégiák és azok helyzetfüggő alkalmazása különböző helyzetekben angol nyelven
  • nyelvi tudatosság a hatékonyabb és eredményesebb angol nyelvű kommunikációért

Üzleti út, konferencialátogatás

Ha sokat utaznak üzleti vagy szakmai találkozókra, konferenciákra, akkor fontos, hogy a maximumot tudják kihozni ezekből az alkalmakból. Sok minden múlhat azon, mennyire pontosan értik a beszélgető-partnereiket, az előadókat, ill. Önöknek is sikerül-e megértetni magukat. Egy-egy ilyen utazás, konferencia kitűnő alkalom lehet kapcsolatépítésre is, melyhez az idegen nyelvi pro-aktivitás és magabiztos kommunikáció elengedhetetlenek. Azt nem tudjuk garantálni, hogy ezután a legkülönfélébb akcentusok mindegyikét azonnal érteni fogják, de lesznek stratégiáik arra, hogyan tisztázzanak üzeneteket udvariasan, oldjanak meg kommunikációs kihívásokat hatékonyan, és legyenek kezdeményező kommunikátorok.

Mindehhez válasszák tréningünket, melyen megismerik és begyakorolják az alábbi készségeket az utazás és konferencialátogatás kontextusában, azok szókincsével:

  • társalgás kezdeményezésének lehetséges módjai
  • információkérés, érdeklődés kifejezése
  • panasztétel
  • egyet- és egyet nem értés kifejezése
  • kérdések, közbevetések
  • kommunikációs stratégiák, mint például a megértés ellenőrzése, visszakérdezés, megerősítés, korrekció, kibontás, segítségkérés
  • megértést segítő technikák és stratégiák
  • a társalgás lezárásának taktikus és kulturálisan elfogadott módozatai különböző kultúrákban, ill. ezek nyelvi megjelenése

Látogatók fogadása, kalauzolása, kötetlen beszélgetés (small talk)

Az egyik legnehezebb műfaj idegen nyelven a kötetlen beszélgetés. Nem tudhatjuk, mi érdekli a beszélgetőpartnert, és nem feltétlenül ismerjük a kulturális hátterét. A csend viszont kínos lehet, főleg, ha nagyon fontos, hogy jó benyomást tegyünk például a hozzánk látogató potenciális megrendelőkre, partnerekre, hatóságokra.

Intenzív kommunikációs tréningünk ezekre a helyzetekre készíti fel hatékonyan Önöket a következő pontokra fókuszálva:

  • a kötetlen társalgás (small talk) nyelvi  jellemzői
  • a társalgás kezdeményezésének lehetséges módjai
  • magunk és mások, ill. látogatott létesítmény bemutatása
  • a közös ismerősökről való társalgás
  • az érdeklődés fenntartásának és kimutatásának nyelvi eszközei
  • a megfelelő kérdezéstechnikák
  • javaslattételek, ajánlások és preferenciák kiderítése
  • a kulturális aspektusok, az elfogadott és a tabutémák, a diplomatikus nyelvezet
  • a kontaktinformáció cseréjének módja
  • a társalgás lezárásának taktikus és kulturálisan elfogadott módozatai különböző kultúrákban, ill. ezek nyelvi megjelenése

Hatékony döntéshozatal

A hatékony döntéshozatal a cégének fő ütőkártyája, erőssége lehet. A döntéshozatali folyamat – különösen, ha komplex, nagy jelentőségű döntésről szól -, általában számos munkatárs inputjára épül. Ráadásul, ha mindez multikulturális környezetben történik, akkor ez kommunikációs aknamező is lehet, különösen, ha nem az angol a kollégák anyanyelve.

Ha szeretné a csapatát nagyobb biztonsággal és hatékonyabban navigálni a döntéshozatali folyamatok során, akkor jelentkezzen intenzív tréningünkre, mely a következő területekre fókuszál:

  • kommunikáció multikulturális környezetben,
  • a döntéshozatal folyamata,
  • a különféle kommunikációs stílusok és döntéshozatali stílusok összehangolása,
  • különféle döntéstípusok,
  • hogyan vonjunk be másokat a döntéshozatal folyamatába,
  • döntések promótálása a szervezeten belül.

Vélemények

A home office világa

Az elmúlt években megismertük és átéltük a home office világát. A kényszerhelyzet következtében gyors és határozott lépésekre és változtatásokra volt szükség. Teljes szemléletváltás és más hozzáállás kellett ahhoz, hogy a felmerülő akadályokat sikeresen átvészeljük.

Ma már sok tapasztalat, megélt helyzet, vicces vagy éppen kellemetlen szituációk és persze megoldott problémák színesítik a home office tudástárát.
Mégis van még mit megosztanunk egymással, tudunk még tanulni egymástól, van hová fejleszteni az eddig megszerzett tudásunkat, van mit csiszolnunk ahhoz, hogy jobban megértsük egymás munkavégzési folyamatát, tempóját, ritmusát.

Business communication

Üzleti kommunikáció - e-mailezés, telefonálás
A2 szintű angolnyelvtudás szükséges
Az angol nyelv számos multinacionális cég életében tölt be kulcsfontosságú szerepet. Legyen szó céges levelezésről vagy konferenciahívásokról, közös idegennyelvként a legkülönfélébb anyanyelvű beszélők között teremt kapcsolatot. Ám éppen tanult jellegéből adódóan használata olykor tökéletlen lehet...

…– ami a kommunikáció mindkét résztvevője számára okozhat szorongással teli pillanatokat. „Vajon megértjük egymás akcentusát?” „Vajon túl nyersen, vagy éppen túl hivatalosan fogalmaztam?” Ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal valószínűleg mindannyian találkoztunk már egy telefonhívás indítása vagy egy e-mail elküldése előtt. Ráadásul a rengeteg tennivaló közepette úgy érezzük, szorít az idő: nincs helye bizonytalankodásnak vagy hibának.

presentations

Presentations That Work – Do I have your attention?
Működő prezentációs technikák
A2 szintű angolnyelvtudás szükséges

Közönség nélkül nincs prezentáció – ám a sikeres prezentációhoz a közönség jelenléte önmagában nem elegendő. Az előadóra nehéz feladat vár: el kell érnie, hogy a kezdetben talán érdeklődő, de passzív jelenlévők az előadás közben aktív, motivált résztvevőkké váljanak.

Bizonyára minden előadó átélte már, mekkora kihívást jelent felkelteni és ébren tartani a közönség érdeklődését. Ez különösen érvényes lehet az egyre gyakoribb  online prezentációkra, melyek kevés teret engednek olyan fontos kapcsolatteremtő elemeknek, mint a gesztusok, a mimika, vagy a szemkontaktus.